دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی بینی سرپایی
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

جراحی بینی سرپایی

جراحی بینی یا رینوپلاستی، روندی است که در آن شکل بینی و ساختار اسکلتی آن تغییر داده می شود. انگیزه زیباجو از انجام  جراحی زیبایی ، تغییر ظاهر بینی ، بهبود تنفس یا هر دو مورد می باشد. با توجه به اینکه در این روند ، زیبا جو اغلب بعد از تکمیل جراحی ، می تواند مرکز درمان را به مقصد منزل خود ترک نموده و نیازی به بستری شدن در طول شب نمی باشد، رینوپلاستی به عنوان یک روند جراحی بینی سرپایی شناخته می شود. دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی ، با معرفی تکنیک های قابل استفاده برای ایجاد احساس راحتی در بیمار ، در طول روند اجرا ، جراحی بینی سرپایی را برای زیباجویان تشریح می کند.

جراحی بینی سرپایی

ساختار بینی

قسمت فوقانی ساختار بینی ، استخوانی است و قسمت پایینی آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی زیبایی بینی می تواند استخوان ، غضروف ، پوست یا هر سه مورد را تغییر دهد. جراح در طول جلسه مشاوره با بیمار ، با آزمایش فیزیکی بینی ، این اندام را مورد ارزیابی قرار می دهد و تغییرات لازم برای خلق یک نتیجه مطلوب و طبیعی را در قالب یک طرح درمان ، ترسیم می نماید.

هنگام برنامه ریزی برای عمل زیبایی بینی ، جراح سایر ویژگی های صورت بیمار ، پوست بینی و آنچه شما مایل به  تغییر آن هستید را مورد بررسی قرار می دهد. اگر شما داوطلب جراحی بینی باشید ، جراح شما یک طرح سفارشی را متناسب با انتظارات ، خواسته ها و تغییرات مورد نیاز برای بینی شما ، خلق می نماید.

برای تغییر شکل بینی یا انجام جراحی بینی ، دو نوع بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد :  بی حسی موضعی با آرام بخش یا بیهوشی عمومی. با توجه به حساس بودن صورت ، جراحی بینی بیماران ، تحت فقط بی حسی موضعی ، توصیه نمی شود و گاهی لازم است جراحی بینی سرپایی

انجام شود.

در انتخاب گزینه بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با آرام بخش ، باید سلامتی و ترجیحات فردی بیمار به صورت مورد به مورد ، تحت بررسی قرار گیرد.

دکتر ماریا مرادی با تعهد کامل در تمام مراحل جراحی دماغ، مناسب ترین گزینه را برای ایجاد احساس راحتی در بیمار ، برای او بر می گزیند.

در بیهوشی عمومی ، تمام بدن بیمار تحت بیهوشی قرار می گیرد و بیمار در واقع به حالت خواب می رود. یک متخصص بیهوشی عمومی ، روند بیهوش کردن بیمار در زمان انجام جراحی را بر عهده دارد و همچنین در تمام طول روند ، ایمنی بیمار را تحت نظر گرفته و کنترل می نماید.

از آنجایی که عملکردهای بدن در طی فرایند جراحی و قرار گرفتن بدن در حالت بیهوشی ، تضعیف می شود ، از یک لوله تنفسی برای نظارت و کمک به عملکردهای تنفسی طبیعی استفاده می شود.

اگرچه بیهوشی عمومی در حال حاضر به عنوان یک روند بسیار ایمن و بی خطر تلقی می شود ، ولی هنوز خطراتی وجود دارد که پزشک باید آنها را با حساسیت بالا مورد بررسی و کنترل قرار دهد  تا اطمینان حاصل شود که یک بیمار ، کاندیدای خوبی برای قرار گرفتن تحت جراحی با استفاده از بیهوشی عمومی محسوب می شود. بیهوشی عمومی برای بیمارانی که نسبت به انجام جراحی بینی و قرار گرفتن در زیر چاقوی جراحی نگران بوده و دچار اضطراب می شوند و ترجیح می دهند در زمان اجرای روند جراحی ، کاملاً  در حالت بیهوشی باشند ، مطلوب تر است. ولی باید توجه داشته باشید که در صورت گزینش بیهوشی عمومی در اجرای روند جراحی بینی ، دوره بهبود نیز طولانی تر خواهد شد.

در اکثر بیماران 4-6 ساعت طول می کشد تا بیمار از حالت بیهوشی خارج شود. پس از جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی ، اکثر بیماران حالت تهوع را تجربه خواهند کرد. این حالت به دلیل تاثیرات ناشی از تزریق داروهای بیهوشی اتفاق می افتد.

در بی حسی موضعی ، ناحیه بینی و صورت به شکل موضعی بی حس می شود و ترکیبی از عناصر آرام بخش برای ایجاد احساس راحتی بیشتر در بیمار ، تجویز می گردد.

دکتر ماریا مرادی توصیه می کند که جراحی بینی سرپایی که تحت بی حسی موضعی انجام می شود، با توجه به حساسیت مورد ، باید به دست متخصص جراحی که در این زمینه تخصص کامل داشته و در استفاده از  داروهای آرام بخش متناسب با شرایط فرد ، تبحر بسیار دارد ، انجام شود. داروی آرام بخش باعث می شود تا بیمار احساس خواب آلودگی و آرامش کند و در عین حال هوشیار  بوده و قادر به پاسخگویی به سوالات و درک و حس کردن اتفاقات در حال وقوع در اطراف خود باشد.

این روش بیهوشی برای بیمارانی که مایل به انجام جراحی بینی خود تحت بیهوشی عمومی نیستند ، گزینه مناسبی به شمار می آید . در جراحی بینی تحت بی حسی موضعی ، بیمار دوره بهبود کوتاه تری را سپری می کند در نتیجه این گزینه می تواند جایگزین امنی برای بیهوشی عمومی محسوب  شود.

دکتر ماریا مرادی با استفاده از بیهوشی موضعی برای انجام جراحی ، به بیماران خود این فرصت را می دهد تا از روند بهبود سریعتری بهره مند شده و تجربه دلپذیرتری را از جراحی بینی خود داشته باشند.

تیم تخصصی بیهوشی ، قبل ، بعد و در حین عمل ، ایمنی و راحتی بیمار را به طور کامل تحت کنترل قرار داده و یک تجربه امن و بی خطر را تضمین می کنند . پزشک دستورالعمل های کاملی از قبیل هماهنگی با یکی از دوستان یا نزدیکان برای به عهده گرفتن مسئولیت رانندگی در بازگرداندن شما به منزل بعد از تکمیل روند، میل کردن  غذا و سایر مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی را در اختیار بیمار خود قرار می دهد.

تفاوت گزینه های بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی ، در جراحی زیبایی بینی را می توان به عمق متفاوت بیهوشی در این دو روند ، نسبت داد. هر گزینه دارای مزایا و معایبی مخصوص به خود می باشد. یکی از فاکتورها در تفاوت این دو گزینه ، هزینه و عوارض جانبی آنها است. از آنجا که جراحی بینی به عنوان یک روش انتخابی و غیر ضروری در نظر گرفته می شود ، گاهی اوقات آزمایشات قبل از عمل برای تعیین مناسب بودن استفاده از روند بیهوشی ، انجام می پذیرد. با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق بیماران از سلامت کلی خوب برای استفاده از بیهوشی عمومی در انجام جراحی بینی برخوردار هستند و می توانند از بین هر یک از گزینه های بیهوشی فوق الذکر ، مورد مناسب را انتخاب کنند.

صرف نظر از گزینه بیهوشی انتخاب شده برای انجام رینوپلاستی، در همه بیهوشی های بینی همراه با بی حسی موضعی (لیدوکائین در ترکیب با اپی نفرین) برای بی حس کردن بینی و کاهش خونریزی ، استفاده می شود. تعداد کمی از جراحان به دلیل اضطراب و ناراحتی احتمالی بیمار در طول روند ، از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

اگرچه بسیاری از جراحان ، بی حسی موضعی با تزریق درون وریدی را برای جراحی بینی ترجیح می دهند ، اما به نظر دکتر ماریا مرادی ، این بهترین روش ، برای خلق یک شرایط خوب برای بیمار جهت انجام جراحی محسوب نمی شود.

استفاده از بی حسی موضعی ، مستلزم داشتن مهارت کافی برای استفاده از دوز مناسب داروهای بیهوشی قوی از طریق کاتتر وریدی می باشد . اگرچه برخی از متخصصان بیهوشی باتجربه در دستیابی به دوز مناسب بیهوشی بسیار ماهر هستند ، ولی در برخی از موارد بیمار کاملاً بی حس نمی شود و برخی حرکات ناگهانی می تواند اختلالاتی را در روند درمان ایجاد نماید.

از طرف دیگر ، اگر داروی بی حسی بیش از حد نرمال تجویز شود ، تنفس بیمار دچار اختلال می گردد. علاوه بر این ، خونریزی در جراحی رخ می دهد. با توجه به این که در بی حسی موضعی از لوله های تنفسی استفاده نمی شود، خون می تواند به ریه (استنشاق) شده  و منجر به بروز عوارض خطرآفرینی شود.

در جراحی های طولانی مدت ، استفاده از بی حسی موضعی با تزریق درون وریدی ، بسیار چالش برانگیزتر است ، زیرا عضلات دردناک یا مثانه پر ، باعث ایجاد بی قراری در بیمار  بیشتر می شود. گرچه هزینه بی حسی موضعی در مقایسه با بیهوشی عمومی کمتر است ، اما به اعتقاد دکتر ماریا مرادی گاهی اثر بخشی بی حسی موضعی ، کمتر بوده و می تواند خطرات یا عوارضی را به همراه داشته باشد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. من یکسال پیش یه دکتر جراحی کردم ولی فوت کردن . بینی موقع خواب میگیره نفس نمیتونم بکشم . و اصلا هیچ فرمی نداره انگار نه انگار عمل کردم لطفا هزینه عمل سرپایی تون بگید چقدره

    پاسخ
  2. منم میخام عمل سرپایی انجام بدم بینی ام گوشتیه، پهنه میخام جمع بشه یکمی، چطوره میشه یکم توضیح بدید مطب تون کجاس بیاییم!

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =